Menu

Zjadamy reklamy

Warsztat copywritera. Wskazówki, inspiracje, przegląd reklamowy.

Auschwitz i odkłamywanie rzeczywistości

eirena

auszwicźr.: polskieradio.pl

Polskie obozy zagłady to zwrot, który wciąż zbyt często pojawia się w zagranicznej prasie. Pokolenie TLDR łatwo założy, że polskie obozy to obozy założone przez Polaków - nie na ich terenie położone. Zwrot jest na tyle "popularny", że kilka lat temu użył go prezydent Obama. Nic dziwnego, że walka z "polskimi obozami" nieustannie trwa. Teraz dołożyliśmy do niej kolejną cegiełkę.  

Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu z pomocą agencji FCB Warsaw stworzyło aplikację Remember, której jedynym celem jest autokorekta zwrotów "polskie obozy zagłady" i "polskie obozy koncentracyjne".

Kreditsy:

Klient: Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau

Agencja: FCB Warsaw
Senior Art Director:  Wojciech Szpor
Senior Copywriter: Czesio Plawgo
Creative Director: Gosia Drozdowska 
Creative Director: Agnieszka Klimczak
Client service: Agnieszka Heidrich

Media: Mint Media
App Developer: Mint Media
App Developer: Macoscope

Komentarze (5)

Dodaj komentarz
  • insidethefire

    Ech, to jest smutne, że w ogóle ten zwrot się pojawił, a przerażające, że się utrwalił :(

  • Gość: [decdec] *.internetdsl.tpnet.pl

    no niestety, taki zwrot funkcjonuje na dobre w wielu językach. Jednak ciągłe zwracanie uwagi na problem może przynieść oczekiwane skutki i niedługo wszyscy zapomna o polskich obozach

  • Gość: [kasia] *.internetdsl.tpnet.pl

    Dlatego cieszy mnie fakt, ostatnich działań polskiego społeczeństwa na rzecz walki z tym mitem. Szkoda, że sam rząd nie angażuje się skutecznie w te kwestie.

  • zukoteka

    @kasia wszystko zależy pewnie od tego na czym rządowi zalezy

  • studioczystosci

    Bardzo ciężki temat lepiej zobaczyć to www.znajdzpromocje.pl/

© Zjadamy reklamy
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci